Nyttig å måle kundetilfredsheten
– Jeg tenker at det viktigste vi gjør er å spørre kundene, det er dem vi lever av og for. Vi har en god formening om hva de ønsker, men ved å spørre får vi en bekreftelse på hva de er opptatt av og en mulighet til å bedre egne prestasjoner, sier Hans Ragnar Berg, som er managing partner i RSM Norge.

Kommunikasjonssjef
Den norske Revisorforening
Fakta om Aalund KundeMonitor
Enkel analyse av kundetilfredshet og kundelojalitet én gang i året (november)
Inntil 100 respondenter inkludert i standardpakken. Dere leverer én kundeliste med kontaktpersoner og e-post adresser
Forventet svarprosent 40–60 %
I alt 18 spørsmål i undersøkelsen (basispakken)
Besvarelser er i utgangspunktet anonyme, men dine kunder kan gis mulighet til å oppgi anonymiteten.
Du får rapport med egne resultater med benchmarking mot bransjen generelt, mot topp/bunnscore og egne resultater fra tidligere år (fra år to)
Enkel og tidsbesparende rapportering i Aalunds online-portal – enkelt å forstå og enkelt å jobbe med resultatene
Egne resultater er kun synlige for virksomheten selv
Du kan bestille ekstra spørsmål/temaer, definere egne segmenteringer og legge flere kunder inn i undersøkelsen
Aalund har mer enn 15 års erfaring med kundeanalyser i blant annet revisjonsbransjen
– Ofte er tilbakemeldingene en bekreftelse på hva vi vet. Samtidig minner det oss om nødvendigheten av å være proaktiv og oppdatert, om hele tiden å være relevante for kundene våre. For oss er det viktig å bidra på en måte som oppfattes som meningsfull, og at kundene opplever at vi forstår både virksomheten og bransjen de er i. Tilbakemeldingene fra kundene våre hjelper oss å bli bedre, sier Berg.